sobota 18. února 2017

Lámu čtecí rekordy...

Navzdory tomu, 
že je začátek letošního roku vážně šílený 
- samé nemoci a spooousta práce - 
já lámu čtecí rekordy.



Obvykle mám jednu knížku tak na 3 měsíce, 
protože čtu jen chvilinku před spaním.
A jelikož zalehám hodně pozdě a hodně ospalá, 
nedám více než dvě stránky.
Takže čtení je u mě na dlouho.

Za leden jsem ale přečetla 5 knih.
Celkem přes 2000 stran.
A únor je v podobném duchu...

Jak je to možné, 
když většinu času trávím lítáním kolem marodných dětí, 
nebo vysedávám dlouho do noci v práci, 
abych naděla to, 
co jsem kvůli dětem přes den nestihla?

ČTU TOTIŽ UŠIMA!


Právě při vysedávání v práci jsem objevila kouzlo audioknih.
A jsem vážně očarovaná.

Je mi jasné, že každý si tohle v práci dovolit nemůže.
Já jsem ale kancelářská krysa, 
takže si klidně můžu při práci šoupnout do uší sluchátka 
a hrabat se v dokladech za doprovodu obvykle nějakého hodně charismatického hlasu, 
který mě vtahuje do děje knihy...



Hned ta práce rychleji utíká a i ve dvě v noci se mi ještě vůbec nechce můj homeoffice opustit.

Jen na vysvětlenou 
- svůj homeoffice jsem si musela zřídit doma v jídelně.
Takové nouzové řešení, 
které si vyžádalo nonstop marodění našich dětí...
Takhle jedině můžu fungovat jak jako máma, 
tak jako OSVČ.
I když je to náročné...



A co že jsem to všechno "četla"?

Už dlouho mě lákal nějaký severský autor, 
neboť jejich detektivky jsou proslulé.

Sáhla jsem tedy po Jo Nesbo a jeho LOVCÍCH HLAV.


Příběh plný nečekaných zvratů, při kterém jsem chvílemi ani nedýchala napětím.

Tuhle "knihu" jsem si dokonce koupila.
Až po sléze jsem totiž zjistila, že téměř všechny audioknihy od Nesboa jsou volně dostupné na YouTube.
A nejen od něj, je jich tam vážně spousta.

Nesbo mě první knihou zaujal, tak jsem hned skočila na druhou:

SNĚHULÁK

Taková ta typická detektivka 
- vyšetřovatel a jeho asistentka pátrají po sériovém vrahovi.
Ale povedená!
Ze všech "přečtěných"  Nesbou se mi zatím líbila asi nejvíc.

Ze začátku jsem se trochu zalekla toho, 
že je tato audiokniha dostupná jen ve slovenštině.
Ale jelikož jsem po mamce napůl Slovenka 
a slovenština je mi od mala velice blízká, 
zvykla jsem si rychle.
Dokonce se mi poslouchala líp než čeština, 
je to nádherně malebný jazyk :-)

Pak přišel na řadu NEMESIS.


Příběh, zápletka a tak určitě zajímavé, 
ale kniha je namluvena tak,
jako byste zapnuli film a nahráli jen zvuk.

Takže každá postava má svůj vlastní hlas,
což Vám sice trochu pomůže se v postavách více orientovat
- přeci jen ty norská jména, to je někdy trochu chaos -
ale zase je to ošizeno o všechnu tu omáčku kolem 
a to mi vadilo...

Chyběl mi popis míst a postav.
Nevěděla jsem, jak se lidé cítí, jak vypadají, co si myslí... 
Víte jen, co říkají a to je málo.

No za mě určitě lepší klasická audio kniha,
která je celá od začátku do konce,
pěkně písmenko po písmenku,
přečtena jedním člověkem.

Ale tak na zpestření to bylo dobré.

Pak jsem si od detektivního žánru chtěla na chvilku odpočnout
a skočila na svého oblíbeného Stephena Kinga.

Od něj jsem toho už dost přečetla,
ale MRTVOU ZÓNU
kterou také najdete volně na YouTube, tedy ne.

A byla jsem unešena!


Především tím hlasem.
Nepodařilo se mi zjistit, kdo knihu načetl,
ale hlas postaršího pána, 
který četl pomalu, s klidem a rozvahou byl  fantastický.
Hodně mě uklidňoval, 
bylo mi s ním dobře a bylo mi líto,
když to všechno po 20 hodinách skončilo...

Určitě doporučuji!

Není to Kingův klasický horor, 
spíš zajímavý příběh může,
který je po autonehodě uvržen na 4 roky do komatu
a po jeho probuzení z něj je obdařen schopností jasnovidectví...

Pak přišel na řadu další Nesbo, 
tentokrát 
NETOPÝR ,
a tady teda zklamání.

I tady detektiv Hole pátrá po vrahovi, 
ale jak říkám, tady mi to nějak nesedlo...
Hodně "okecávaček", hodně legend z australské minulosti,...
No táhlo se to.




Tak to byly mé lednové úlovky.

Únor jsem se rozhodla věnovat Kingovi.

Už jsem stihla vyslechnout
HOLČIČKU, KTERÁ MĚLA RÁDA TOMA GORDONA.

I když jsem tento příběh o devítileté holčičce, 
která se ztratí v lese už četla, 
vůbec to nevadilo.



I NESPAVOST
kterou poslouchám nyní, jsem četla,
ale já mám v tomto směru štěstí.
Knihy si moc dlouho nepamatuji,
takže jsem opět na začátku a s napětím poslouchám :-)



Možná jsou audioknihy už dlouho součástí Vašeho života, 
ale já "objevila Ameriku".
Třeba je na tom někdo podobně nezasvěceně, 
jako já doposud, 
tak jsem své nadšení musela sepsat a podělit se o něj .

Vím, že knížka je knížka.
Její obal, šustivé stránky, vůně,...
To je prostě nezaměnitelné!

Ale věřte mi, 
i tahle "nehmatatelná" forma čtení má něco do sebe.
Určitě jí vyzkoušejte!

Když nemůžete "číst" v práci, 
tak to zkuste třeba před spaním, při procházce, 
při běhu, při úklidu...

Činností, 
které jsou samy o sobě trochu monotónní a nudné,
 a které si můžete zpestřit příjemným poslechem,
 je spousta!





Vaše Lady Tattooch

4 komentáře:

  1. Díky za inspiraci! Jen zkusím jiný žánr. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem na to napětí :-) I když teď se chystám na Malého prince, v podání Viktora Preisse to bude asi moc hezké...

      Vymazat
  2. Taky Nesba miluji. Ještě Lars Kepler. Taky dobrej. Jen já je čtu na čtečte, možná tedy zkusím audioknihu. Díky za tip.

    OdpovědětVymazat
  3. Škoda, že ten Kepler na YouTube není :-/

    OdpovědětVymazat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.