neděle 18. září 2016

První rukávy ...


... pokořeny!

Tyhle šatičky už mám ušité nějaký ten pátek.
Než jsem se k jejich šití ale odhodlala, byla to doba.
Rukávů jsem se prostě bála.

No a nakonec se ukázalo - ostatně jako vždycky - že strach byl zbytečný.
Byla to hračka!
Snad se tedy prolomil můj blok vůči rukávovým věcem a zatočím s tou tunou úpletů, 
kterou mám nasyslenou.
Mám v plánu další šatičky, trička i mikiny...

Nebyla bych to snad ani já, abych se s Vámi opět nepodělila o svůj postup a postřehy při šití.

Snad to nějaké švadlence začátečnici trochu pomůže posunout se zase o krůček dál ;-)



 


Ještě poznámka:

Bystré oko některých z Vás jistě odhalilo fakt, že látka není tak, jak má být.
Měla jsem totiž jen půlmetřík, takže na výšku by mi tam šatky nevyšly.

Naštěstí je vzor dost divoký a ztratí se to, 
Ale ve skutečnosti by látka měla být takto (viz foto níže).

Tak to jen pro pořádek, 
abyste věděli, že si toho jsem vědoma :-)





JAK NA ŠATY S RUKÁVEM

Střih jsme měla od kamarádky, ale vytvoříte si ho snadno sami.

Prostě vezměte šatky, které Vám sedí a jednoduše je obkreslete.
Pokud jsou to už nějaké, z kterých Vaše holčička vyrostla 
a nebude Vám líto je obětovat, 
rozstříhejte je na jednotlivé díly (přední díl, zadní díl a rukáv).
A je to :-)

Můj střih vypadal takto
(zprvu se nezdá, že by z toho nakonec mohlo vylézt něco slušivého, co :-)):



Nejdřív sešiji ramena.

Na sešívání celých šatů jsem používala jeden z pružných stehů, 
které můj stroj nabízí.
Konkrétně tento:



Po přišití ramen jsem našpendlila rukávy.
U některých rukávů je potřeba vědět, která část jde k přednímu dílu a která k zadnímu.
Mé rukávy byly úplně souměrné, takže to bylo jedno.

Prostě jsem přiložila líc na líc a našpendlila.

Snad z fotek poznáte, jak jsem postupovala.





No a sešila.




Poté jsem šaty sešila po bocích.
Prošila jsem celý bok včetně rukávu.



Šaty už vypadají jako šaty.
Zbývá doladit detaily, jako jsou lemy.

Spodní lem jsem udělala pomocí šikmého proužku.
Osvědčilo se mi to.
Pěkně se s ním pracuje a zároveň to dle mého i hezky vypadá.

Lemy vždy přišívám drobným cik-cak stehem:




 


To samé provedu i u krku.
Jen tady už je potřeba, aby to trochu pružilo, 
aby bylo možné šatky přetáhnout přes hlavu.

Tak místo šikmého proužku používám lemovací pruženku.
Už jsem na blogu zmiňovala, že pěkný výběr mají např. TADY.



Posledním krokem je zakončit nějak pěkně rukávy.
Můžete prostě zahnout a prošít.

Já ale tentokrát poprvé otestovala šití dvojjehlou.

Kdo by neznal - dvojjehla Vám udělá z jedné strany krásné dva rovnoběžné stehy
 a z druhé strany cik-cakuje 
(na mé fotce je teda ten spodní cik-cak trošku podivný, asi to mám nějak špatně nastavené...).

Šití s ní není žádná věda.
Navíc šev pruží, takže na rukávy ideální :-)

Jak takovou dvojjehlu navléknout a pracovat s ní je moc pěkně popsáno např. v TOMTO videu.




A máme hotovo!

No co říkáte?
Opět žádná věda, co :-)




Počasí nás pomalu začíná nutit sedět doma, tak hurá ke stroji!

Já osobně se na sychravý podzim letos docela těším.
Plánů mám se strojem spooooustu!


Vaše Lady Tattooch

8 komentářů:

  1. Hezke. Rukavy jsem jeste nezkusila, ze stejneho duvodu. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Krásne šatičky, mne sa veľmi páčia a verím, že aj malej parádnici :-)
    Pekný večer!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, malá parádnice je vždycky ze všeho, co zavání sukýnkou, nadšená :-) Moc děkuji, Aďko :-)

      Vymazat
  3. dobrý večer, co to je za steh na rukávech - okraj......to máte overlock stroj??...že vám šije z jedné strany rovně a z druhé cik cak??...děkuji za odpověď

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to šito dvojjehlou, jak píši v článku, přímo nad fotkami rukávů. Dvojjehlou lze právě dosáhnout takovéhoto stehu i na obyčejném stroji :-)

      Vymazat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.