neděle 12. června 2016

Bylinkový balkón


Loni náš balkón hrál díky květinám  všemožnými barvami.
Letos jsem dala barvám volno a vsadila na bylinky.

Jednoduchá zeleno-bílá kombinace mě totiž momentálně hooodně baví.
Navíc starost o bylinky není extra náročná a jejich síla, vůně a blahodárné účinky se dají všemožně využít.

Postupně se budu na blogu "chlubit", co vše jsem s nimi podnikla :-)


Domov jsem poskytla například:
  • majoránce (taková bramboračka s čerstvou majoránkou, to je něco!)
  • libečku (skvělý do polévky nebo při vaření brambor)
  • meduňce ( úžasná na uklidňující čaj nebo na sirup)
  • magi (skvělé na maso, do polévky)
  • šalvěji (úžasná na pečené brambory)
  • rozmarýnu (na maso i do koupele)
  • tymiánu (ten lze v kuchyni použít snad na všechno)
nebo
  • mátě (nepřekonatelná na čaj nebo do jakéhokoliv drinku)

Všemu se daří dobře.
Až na mátu... :-(

No ano, zákon schválnosti.
To, co využívám nejvíc a prakticky denně mi prostě musí onemocnět...
Daly se mi do ní mšice :-(

Mám jí ve třech květináčích a mšicímu útoku podlehly všechny tři.

Budu se muset poohlédnout po nějakém BIO postřiku a snad je ještě zachráním...




Také jsem trochu renovovala.

Na Aukru jsem pořídila starý vojenský kufr.


Trocha řádění se smirkovým papírem a s barvou proměnila kufr na praktické úložiště dek pro dlouhé letní večery na balkóně :-)

I bandaska a starý, už trochu prorezlý, hrneček jsou bazarové úlovky.
Poslední dobou k tomuhle starému "harampádí" nějak tíhnu :-)))

Bedýnku v pozadí jsem ulovila v Bille.
Jen tak si tam chudinka ležela za pokladnou, nikdo jí nechtěl.
Také dostala bílý kabátek a už si hoví u nás na balkóně :-)








Od jara do podzimu trávíme většinu volného času na zahradě.
Balkón je naše večerní "relaxárna".

Tam si chodíme popíjet vínko, když děti zalehnou.
Užívat chvilku ticha a klidu, bez dětského štěbetání.

Posezení na vlahém letním večerním vzduchu, podhled do krajiny a na mé bylinkové poklady, je prostě k nezaplacení.


Vaše Lady Tattooch

1 komentář:

  1. Vím, že nad čerstvou není, ale pokud by stačila sušená, můžu poslat, mám přebytek. stejně tak oregano. Rok co rok se mi rozrůstá a nestačím zužitkovat... Můžu zkusit i odkopnout, ale nevím, jestli by to vydrželo poštu. :-)

    OdpovědětVymazat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.