sobota 3. ledna 2015

Nejlepší vánoční dárek

Co se letošních vánočních dárků týká, vybrat ten NEJ není vůbec těžké:-)
Bylo to VELKÉ Barborky přání, snila o něm už od léta. Při rozbalování přišel na řadu až poslední a radost udělal opravdu velkou - náš zakrslý králíček, vlastně králičice, Vločka :-)



Nabídka zakrslých králíků v našem městě není valná. Proto mě trochu vyděsilo, když mi manžel těsně před Vánoci volal, že už ho tedy koupil, ale že "vzal co bylo". Dát králíčka jako vánoční dárek, jsme zřejmě neměli jen my a i tak chabý výběr se před Vánoci dost zúžil. 
Když jsem ho ale uviděla, spadl mi kámen ze srdce - 1) by bílý, to byla Barči podmínka , 2) byla to holka (ne že by to Barča asi někdy odhalila, kdyby tomu bylo naopak) a za 3) byla krásná !!!



Nejvíc mě dostaly ty její oči, resp. to černé rámování.
Já, jako králičí negramot, jsem byla unešená tou náhodou, že má na sobě dva černé flíčky a zrovna takhle krásně okolo očí.
Až mě pak z omylu vyvedla kamarádka, která mi oznámila, že se jedná o králíka hototského, který se právě těmito černými fleky kolem očí vyznačuje :-)




Hned od začátku mi bylo jasné, že (jelikož jsou Barborce 3,5 roku) bude veškerá péče o něj na mě.
Ale do toho jsem s tím šla a navíc, není to nic extra náročného.
2-3 x do týdne mu vyměním jeho "čůrací" růžek a 1x týdně komplet celou klec. 
Musí mít pořád k dispozici vodu, to je jasné, a také seno. To se dnes sežene v každém zverimexu, dokonce i supermarkety ho nabízí, stejně jako podestýlku.
Dále to chce mít nějakou tu krmnou směsku pro králíky a jídelníček mu zpestřujeme mrkvičkou, jablkem, salátem apod.

Nepohrdne ale i šňůrou od foťáku (viz foto) :-)


Pokud zvažujete, že do své rodiny přijmete nějakého toho čtyřnohého parťáka, můžu králíčka vřele doporučit. Je to moc milé zvířátko ( i pár kamarádek králíčka vlastní, a nevím o žádném, který by byl nějaký nevrlý kousavec). 
Když vidím, co s ním někdy Barča dělá, jak ho muchluje (musím jí dost krotit,aby ho netýrala) a Vločka je stále klidná, nekouše, neškrábe, prostě drží :-)
A přeci jen to mazlení s ním je lepší, než třeba s malinkým křečkem (je úúúžasně heboučká) a naopak zase ta péče o něj není tak náročná, jako třeba o pejska. 
A i když pojedete na dovolenou, věřím, že nebude takový problém, mu zajistit hlídání.


I Štěpánek je z králíka nadšený, říká mu "čiči".
I když je pravda, že ho raději pozoruje zpovzdálí, jak se Vločka blíží, Štěpka panikaří :-)))


Vaše Lady Tattooch